راهنمای مسافرتی به آنتالیا | Travel Guide To Antalya

آنتالیا یکی از محبوب‌ترین شهرهای توریستی در ترکیه و غرب آن است، شهری ساحلی که بخش بزرگی از تاریخ و فرهنگ ترکیه را در خود جا داده و جز اولین ستگاه‌های انسانی در ترکیه به حساب می‌آید. همین باعث شده دیدنی‌های باستانی و تاریخی زیادی را در شهر آنتالیا ببینید. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از جهان داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. در راهنمای سفر به آنتالیا الی گشت قصد دارد تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به کشور ترکیه و تور لحظه آخری آنتالیا همراهی کنید.

راهنمای سفر به آنتالیا

موقعیت جغرافیایی شهر آنتالیا

شهر آنتالیا از لحاظ جغرافیایی در مرکز استان آنتالیا و در منطقه ی مدیترانه و غرب ترکیه واقع شده است. این شهر از سمت شمال با شهر بوردور، از جنوب به دریای مدیترانه، از شرق به شهر سریک، از غرب به شهر کورکوتلی و از جنوب غرب به شهر کمر احاطه شده‌است. مساحت این شهر ترکیه ای ۱۴۰۰ کیلومترمربع بوده و جمعیتی که در آن زندگی می کنند مطابق با آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۴ انجام شده حدود یک میلیون و دویست هزار نفر بوده است.

راهنمای سفر به آنتالیا

اطلاعات کلی درباره شهر آنتالیا

زبان رسمی: ترکی استانبولی
واحد پول: لیر ترکیه
نوع برق شهری: ۲۳۰ ولت/ ۵۰ هرتز
کد کشور: ۹۰+
شماره‌های اضطراری: ۱۱۲
اختلاف ساعت ترکیه به آنتالیا: یک ساعت و نیم از تهران عقب‌تر است.
فرودگاه‌های بین‌المللی : فرودگاه آنتالیا

  راهنمای سفر به آنتالیا

امنیت در آنتالیا

آنتالیا شهر نسبتا امنی است اما خوب باید کمی حواستان به خودتان و وسایلتان به خصوص در اماکن شلوغ بیشتر جمع کنید. یک مورد دیگر که باید در آنتالیا بسیار به آن توجه کنید هنگام پرسیدن آدرس است بر خلاف بسیاری از اهالی که با روی خوش پاسختان را می دهند اما عده ای هستند که ممکن است از شما پول بگیرند و به آن مقصدی هم که می خواستید نرسید. وقتی در خیابان راه می روید ، کوله پشتی یا کیف خود را از سمت خیابان دور نگه دارید و از دسترس موتور سواران دور نگه دارید.

آب و هوای شهر آنتالیا

آب و هوای شهر آنتالیا با توجه به شرایط جغرافیایی که دارا هست همواره مدیترانه‌ای بوده و در  تابستان‌ها این شهر آفتابی و زمستان‌ها معتدل و بارانیمی شود. برای شنا در سواحل آن از ماه فروردین تا آبان ماه را پیشنهاد می‌کنیم. از نظر هواشناسی تا اکنون برف و یخبندان در این شهر بندرت دیده شده‌است.

منبع


آلابا موزیک آنتالیا ,ترکیه ,بوده ,جغرافیایی ,اطلاعات ,راهنمای ,راهنمای مسافرتی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانلود آهنگ جدید اموزش علوم ????آهو ???? مجله دینی المصباح . دانلود مقاله فارسی - مقاله رایگان پُـر اَز وَسـوَسـه ی پَـروآز فروش محصولات اوریف لیم برنامه رسید ساز جعلی آپ صبرم سر اومد